fb_vagott.JPGA képernyőről kulturális műsorok vezetőjeként, riporterként ismerjük. Televíziós műsorkészítő, szerkesztő és egy novelláskötet szerzője – ismerjétek meg Forró Bencét, aki Gyárfás Dorka és Szederkényi Olga mellett lesz az Európa Pont egyik új házigazdája.

Kérlek, mutasd be magadat és eddigi pályádat!

A Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció és médiatudomány alapképzése után a Színház- és Filmművészeti Egyetem televíziós műsorkészítő szakán szereztem diplomát. Sportrajongóként jó lehetőségnek éreztem, hogy 2012-ben a tartalmában és arculatában is megújuló SportKlub csatornához szerződhettem. Riporterként, műsorvezetőként, szerkesztőként, kommentátorként is kipróbálhattam magam – bizonyos értelemben rögtön a mélyvízbe dobtak.  Ennyi idő távlatából talán már kijelenthetem, hogy sokat segített ez az időszak abban, hogy megtanultam „úszni” – ebből azóta is profitálok. Akkor jöttem rá, hogy ezt a szakmát (is) csak terepen lehet igazán elsajátítani. 2015-ben váltottam, és kerültem az MTVA-hoz, ahol azóta is dolgozom. Hét év alatt a Petőfi TV, a Duna és az M5 csatorna számos műsorát vezettem és vezetem most is.

fb_vagott2.JPG

Variációk boldogtalanságra
címmel jelent meg köteted. Honnan jön az írás iránti szenvedélyed? Mi adta a motivációt? Miért volt fontos ez a könyv neked? Tervezel folytatást?

Az írás számomra talán a legrégebbi, kitartó és lankadatlan szenvedély. Mindig is jelen volt az életemben, és tudtam, hogy egyszer írok majd egy könyvet. Ilyen értelemben az álmom vált valóra. A prózára viszont meg kell érni, olvasni, tapasztalatot gyűjteni, mielőtt valaki írásra adja a fejét. Erre is készülni kell, mint oly sok minden másra. A stílus is formálódott, ezért vártam vele 35 évet. Fontosnak érzem hangsúlyozni, hogy az írói szerepet szeretném leválasztani arról a munkáról, amelynek kapcsán a legtöbben ismernek. Reményeim szerint a Variációk boldogtalanságra irodalmi igényességgel megírt novelláskötet, ami a személyem nélkül is értelmezhető.  Jelenleg a regényemen dolgozom. Bízom benne, hogy 2023-ban megjelenik. 

A legtöbben elsősorban kulturális és tudományos programok műsorvezetőjeként ismerhetnek. Melyik műsor áll hozzád a legközelebb?

 A kultúra inkább, mint a tudomány – ami a műsorokat illeti. Alapvetően szórakoztató programokról beszélünk, legalább részben. Leginkább talán a korábban Balatoni nyár néven futó, ma már az aktuális év nyarára keresztelt műsor áll hozzám a legközelebb. Persze nyáron, a Balaton-parton, jó társaságban műsort készíteni nem utolsó munka.

Mit jelent neked az Európai Unió?

Praktikus és filozofikus oldalról is meg lehet közelíteni ezt a kérdést – az utóbbi módon nehéz pár mondatban válaszolni, főleg egy olyan időszakban, amit már régen látott a kontinens és talán az egész emberiség. A kérdés kapcsán Krúdy Gyula sorai jutnak eszembe: „Aki nem ismeri a múltját, hagyományait, az elveszti a gyökereit, csak hányódik a világban.” Jó, ha olyan szerencsés az ember, hogy megismerhet távoli kultúrákat, és ez szükséges is a kellő nyitottsághoz, elfogadáshoz. Ugyanakkor az európai értékeket meg kell őrizni, ami a mostani világpolitikai helyzetben komoly kihívás. Ebben pedig kiemelten fontos szerepe van az Európai Uniónak. 

Ami a praktikus részét illeti: 2011-ben Brüsszelben voltam Erasmus-ösztöndíjjal, és ez meghatározó év volt az életemben. Többször is jártam az Európai Parlamentben látogatóként. Nagyon szép emlékeket őrzök ebből az időszakból.

pbl-3702_s.jpgMire számíthatnak tőled az Európa Pont vendégei? És mire számítasz te?

Erre az első este végén térjünk majd vissza :). A viccet félretéve azt gondolom, nem a személyem a lényeges, sokkal inkább az, hogy az adott témában a közönség érdekes, informatív, szórakoztató beszélgetést lásson. Ebben tud segíteni a moderátor.

Az első alkalom, amikor te leszel a műsorvezető, igazán testre szabott számodra, hiszen Európa egyik 2023-as kulturális fővárosát, Veszprémet mutatja be. Hogyan készülsz erre a feladatra?

Megvannak az eszközeim. Mások az ilyet pénzért, workshopokon árulják csak el mostanában – igaz, nekem egyelőre nincsenek ilyen terveim. Remélem a fent említett televíziós tapasztalat, és a sok száz interjú segít majd. Az sem árt persze, ha az ember egy kicsit utánanéz a témának.

Forró Bencével először tehát a héten csütörtökön találkozhattok, amikor a jövő évi veszprémi kulturális főváros (EKF) eseménysorozathoz kapcsolódóan a szervezőkkel az évad programjairól és az előkészületekről beszélgetünk, majd a régió szülöttje, a Vad Fruttik énekes-zeneszerző frontembere, Likó Marcell ad akusztikus koncertet.

---
Az Európa Pont az Európai Bizottság és Európai Parlament információs és kulturális központja a budapesti Millenáris Parkban. Az európai kultúra házaként tájékoztat, szórakoztat, közösségi térként beszélgetéseknek ad teret, embereket hoz össze európai témákhoz és kultúrákhoz kapcsolódóan.

Olvasd el többi bejegyzésünk, iratkozz fel hírlevelünkre, hallgasd a podcastunkat, kövess minket a Facebookon és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete YouTube csatornáján és gyere el ingyenes programjainkra, vagy, ha nem lehetséges a személyes jelenlét, kövesd őket online!

0 Vissza

A bejegyzés trackback címe:

https://europapont.blog.hu/api/trackback/id/tr5617986018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása