Ludovic de Saint Sernin a Jean Paul Gaultier-ház vendégtervezőjeként egy olyan érzéki hajótörést álmodott kifutóra, amelyben csak a legszexibb túlélők maradnak életben. Az extrém szettjeiről ismert designer és a világhírű francia divatház 2025-ös tavaszi haute couture kollekciójában Gaultier teátrális világa kelt életre. A vízióban felbukkantak a görög félistenekre emlékeztető tengerészek, a szoros fűzőt viselő szirének, a kristályos halászhálóba csavart tengeri tündérek és a csipkés-zsabós ingbe öltözött kalózok is. Ez a különleges gyűjtemény egy különc és mégis stílusos hullámként söpört végig a párizsi divathéten.
Ludovic de Saint Sernin örömmel mondott igent Jean Paul Gaultier felkérésére és ezzel debütált a divathéten az első haute couture ruhasorozatával, olyan elődök után, mint Olivier Rousteing, Glenn Martens, Haider Ackermann, Chitose Abe, Julien Dossena, Simone Rocha és Nicolas Di Felice.
LdSS vendégtervezőként egy olyan érzéki hajótörést álmodott kifutóra, amelyben csak a legszexibb túlélők maradnak életben. Az extrém szettjeiről ismert designer és a világhírű francia divatház 2025-ös tavaszi haute couture kollekciójában Gaultier teátrális világa kelt életre. Ez a különleges gyűjtemény egy különc és mégis stílusos hullámként söpört végig a párizsi divathéten.
„Van elegancia, luxus és kéj – mindazok az érzelmek, amelyekre egy hajótörésen gondolhatunk” – magyarázta egy interjúban De Saint Sernin a bemutató előtt. A kollekció Gaultier ikonikus fűzőire, provokatív csillogására és fluid szabásvonalaira épült, miközben a merev struktúrákat lágy, alig létező sziluettekre cserélte.
A sötétbe borult Gaultier főhadiszállásán a várakozás feszültsége ismerős nosztalgiát idézett meg. De Saint Sernin a „Le Naufrage” (Hajótörés) tematikával érkezett és egy szempillantás alatt olyan couture show-t teremtett, amely egyszerre volt grandiózus és intim. Inspirációi között a tutajon sodródó Seal és Mylène Farmer videoklipje, az 1997-es Gaultier-show hajó alakú fejfedője és a mélytengeri misztikum is helyet kapott. Az eredmény pedig egy mitológiai léptékű narratíva lett, ahol Cupido fácántollas szárnyakon libbent a kifutóra, a habokból kibukkanó szirének szoros fűzőt viseltek, a tengeri tündéreket kristályos halászhálóba csavarták, a vizes hajú kalózok csipkés-zsabós ingbe öltöztek.
A ruhák úgy simultak a testre, akár a nedves homok vagy a tengerből felkapott hínár – roppant kifinomultsággal megidézve Herb Ritts amerikai divatfotós ikonikus tengerparti képeit. A halászhálós technikával szőtt anyagok, a krokodilbőr hatású latex és a glicerinnel átitatott strucctollak az haute couture műhelyek mesteri kivitelezését dicsérték. Játékos utalások még izgalmasabbá tették a megjelenő darabokat: az áttetsző ruhát takaró horgonymotívum és a hajókerekekből újragondolt kúp alakú melltartó mind-mind a Gaultier-féle szemtelen tiszteletlenség előtt tisztelgett.
A kollekció roppant egységesre sikerült, az érzéki történetmesélés iránti elkötelezettség végig megkérdőjelezhetetlen maradt. De Saint Sernin számára a bemutató nem csupán koncepció volt, hanem a mesterség dicsérete is. „Olyan hihetetlen haute couture-t készíteni” – mondta a Vogue-nak.
A vendégtervezői sorozat talán utolsó felvonásaként LdSS egy kéjes, mégis kifinomult gyűjteményt vitt kifutóra. A fináléban a 34 éves fashion designer maga is egy szögletes fűzőben és nadrágban jelent meg. Ez egy igazán testhezálló tisztelgés a Gaultier-esztétika előtt, amelyben az érzékiség, a kézművesség és a francia márka savoir faire-je tökéletesen egyesült.
Fotók: Jean Paul Gaultier
Kövess a közösségi oldalakon is: a Facebookon ITT, az Instagramon ITT és a TikTokon ITT!