website-2000x661_jpg-ezgif_com-webp-to-jpg-converter.jpgHúszéves a magyar EU-tagság: az Európai Bizottság kampánya egyéni történeteken keresztül mutatja be az európai uniós tagságnak köszönhető pozitív változásokat. A posztban megnézheted a hirdetéseket és a kampányvideót is.

 

A „Boldog huszadikat, Magyarország!” szlogennel indított kommunikációs kampány bemutatja például Katalint, akinek vállalkozása az egységes piacnak köszönhetően világcégek beszállítójává vált, Pannit, aki egy uniós támogatású program révén jelentős támogatást kap tanulmányaihoz és ahhoz, hogy felzárkózhasson jobb körülmények között élő kortársaihoz, és Pétert, aki spanyol üzleti partnerével közösen megismertette Európát a magyar mangalicával. Az egyéni történetek sorban kerülnek ki a kampány weboldalára is, és az Európai Bizottság különböző közösségimédia-csatornáin, illetve országszerte óriásplakátokon is találkozhattok velük. A kampányt tévé- és rádióhirdetések egészítik ki.

 


Bár a tagság messze nem csak az anyagi előnyökről szól, de a szellemi közösség mellett az elmúlt két évtizedben számszerűsíthető előnyei voltak hazánk és a közösség többi tagja számára is. Növekvő export, emelkedő GDP, felzárkózás, infrastrukturális fejlesztések, az egységes piac előnyei, a hátrányos helyzetű térségek fejlesztése, az esélyegyenlőség javítása – minderről bővebben az évfordulóhoz kapcsolódó oldalon olvashattok.

 

Sokat írtunk arról is, hogy milliók tapasztalhatták meg: hogy az uniós tagság révén szabadabban utazhatunk, tanulhatunk és vállalhatunk munkát Európa-szerte, vagy arról, milyen előnyökkel jár az EU egy fiatalnak, aki Magyarország uniós tagságával körülbelül egyidős.

 

 

2004-ben egy szolidáris közösség tagjává váltunk, ahol vészhelyzetek esetén számíthat mind az uniós intézmények, mind a többi tagállam segítségére. A jelenlegi árvízi védekező munkát a Kopernikusz műholdas rendszer segíti, és az EU további támogatást is kész nyújtani. Az elmúlt években számos árvízvédelmi projekt valósult meg uniós támogatással Magyarországon.

 

De mi is érdemben gazdagítottuk az EU-t, többek közt Krausz Ferenc és kollégája, Anne L’Huillier európai forrásokból is támogatott kutatásaival, amelyekért 2023-ban Pierre Agostinivel együtt fizikai Nobel-díjat kaptak. De gondolhatunk a magyar kultúra és gasztronómia felbecsülhetetlen hozzájárulásaira is, mint például az a 87-féle kitűnő minőségű magyar élelmiszer, melyek az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott termékek uniós jegyzékében szerepelnek.

 

Az Európai Bizottság kampánya a felsorolt eredmények közül néhány jellemzőt egyéni történeteken keresztül mutat be, ami hozzájárul ahhoz, hogy a tagság kölcsönös előnyei ismertebbek és átélhetőbbek legyenek.

 

Ahogy Zupkó Gábor, az Európai Bizottság képviseletvezetője kiemelte: „Magyarország húsz évvel ezelőtt visszatalált oda, ahová történelmileg és kulturálisan mindig is tartozott: az Európai Unióhoz való 2004. május 1-jei csatlakozással megszilárdította helyét Európában. Az EU tagjaként Magyarország jelentős fejlődésen ment keresztül, köszönhetően többek között az infrastrukturális beruházásoknak és a vállalkozások támogatásának. Ugyanakkor Magyarország is számtalan módon hozzájárul az Unió sikeréhez, így például áttörést hozó kutatásokkal és tudományos felfedezésekkel. A magyar leleményesség és kultúra az összes uniós polgárt gazdagítja. Az Európai Unió erősebb, mióta Magyarországot tagjai között tudhatja. Magyarország szintén erősebb az Európai Unió tagjaként.”

 

A kampány kültéri plakátjai már szeptember közepén kikerültek, a televíziós, rádiós, közösségimédia- és Youtube-hirdetések az árvízhelyzet miatt csak tegnap indultak.

 

Az évforduló részeként látható az a köztéri kiállítás is, az ország összes megyéjében és Budapesten, amely a húsz évnyi EU-tagság több tízezernyi európai uniós fejlesztéséből mutat be húszat – erről bővebben írtunk már a blogon, a posztban a részletek mellett válogatást is láthatsz a kiállítás képeiből.


---

Az Európa Pont az Európai Bizottság és Európai Parlament információs és kulturális központja a budapesti Millenáris Parkban. Az európai kultúra házaként tájékoztat, szórakoztat, közösségi térként beszélgetéseknek ad teret, embereket hoz össze európai témákhoz és kultúrákhoz kapcsolódóan.

Olvasd el többi bejegyzésünk, iratkozz fel hírlevelünkre, hallgasd a podcastunkat, kövess minket a Facebookon és az Európai Bizottság Magyarországi Képviselete YouTube csatornáján és gyere el ingyenes programjainkra, vagy, ha nem lehetséges a személyes jelenlét, kövesd őket online!

0 Vissza

A bejegyzés trackback címe:

https://europapont.blog.hu/api/trackback/id/tr4718499894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása